Clicky

News

A New York Occasions report means that OAN knew its voting claims have been improper when it made them

In other words, if the Dominion legal team throws an arrow at old and current OAN company org charts and subpoenas, whoever picks the arrow, the odds are around 80%. They found a witness who testifies that OAN even sends its own information. Employees believe it is “wrong”. And it doesn’t even sound like they have to be hostile to testimony.

“Mr. Golingan, the producer, said some OAN employees were hoping Dominion would sue the channel.” A lot of people said, ‘This is crazy and if they sue us we might stop posting stories like that.’ ” he said.”

You would think! But no. No, OAN has found it extremely difficult just not to spread the untrue things they are being sued for. A former producer told The Times that “more than a dozen” network employees resigned after the US Capitol riot sparked by the network’s proven false claims of election fraud, presumably because their own ambitions were not to incite violence and gullible fools for attempting to overthrow the government agreed.

This producer also claimed that “a lot of people” raised concerns about the network’s Craptacular claims, but “if people talk about anything, you will get into trouble.”

So what we have here is a pretty clear picture. OAN staff knew the network was making false claims of electoral fraud. The owners of the network and top brass insists on the falsehoods anyway, either because the top brass are true conspiracy theorists, or rather because they intended to propagate and tickle first. Not only does Dominion have an ironic case where the company’s fictions severely hurt their prospects as a voting machine maker, but the FBI may want to take a look at the network’s internal email to see if it was intended to complete incitement to stir up their reporting.

Given this Times story? It seems more possible than not.

Related Articles